Translate

lördag 5 september 2009

Göromål i helgen..och lite godis

Jag har varit så social de senaste dagarna att det inte funnit ork att städa. Det är en rätt härlig känsla. Vi åkte ju till Kolmården igår för att njuta av bra sällskap och mysiga djur. Djurparken är stängd! Så vi tråcklade in oss i Tropikariet istället. Med en ganska arg dagiskompis E blev det för oss en trevlig dag, men en mindre mysig för hans mamma, skulle jag tro.

Idag var vi i gamla Linköping med ett gäng barn och mammor. Det har varit jätte trevligt. För en gång skull var det min son som råkade ut för andras barns tokigheter isället för att det var han som utsatte de andra. Det var en ganska skön känsla, även om han inte uppskattade att få en sten kastad i ansiktet... Nu ska jag och barnen mysa hela kvällen medan Marcelo är ute på hyss. Jag kan verkligen älska att ha en hel kväll för mej själv och ungarna, vilket är lite mysko då vi inte träffar fadern i familjen alltför mycket. Kanske är det för att då kan jag äta glass utan att få dåligt samvete... Ungarna ska föresten få godis i kväll. Vi handlade lite i en av bodarna i Linköping. De är överlyckliga för nu är det mer än två veckor sedan de fick nåt sist, kanske till och med fyra veckor sedan....kan det vara så länge sedan? Mina barn får inte lördagsgodis av den enkla anledningen att jag aldrig skulle komma ihåg att handla godis varje vecka. Speciellt inte till en viss dag. Fel eller inte, ibland blir man idiotförklarad, men oftast får man förmaningar om att det är viktigt att ungarna inte får äta för ofta. Men jag tror som sagt det inte är problemet i den här familjen. Att jag lider av övvervikt betyder inte att ungarna får i sej massor av skräpmat, godis, läsk och annat skit. Att Marcelo har lite mage beror nog mer på McDonalds på vägen hem, korven på macken, fikabrödet på jobbet, än maten här hemma. Att jag är fet är ett mysterium. MEN nu är det sista veckan jag får ligga på sofflocket (eller hur???) för nästa vecka blir det gymkort och svettiga fettvalkar i styrketräningsmaskinerna och i aerobicsalen. Ser jag fram emot det; Nej. Ser jag fram emot att bli stark; Ja. Hoppas jag förlora 35 kg i vikt; Ja. Tror jag någonsin det kommer att hända; Nej, men det vore kul om träningen kunde hjälpa till med sisådär en 15 kg i allafall. Så idag ska jag ge mej lite glass, fast det är choklad jag så desperat vill ha. Får nog börja med min "choklad medecin" igen. Det var ett tag sedan nu och det hjälpte ju sist. Det är en naturkostmedel på mullbär som dämpar choklad begär. Att jag inte kommit att tänka på det! I morgon! Då har jag dessutom lovat Bobbo en långpromenad så då får en bakispappa se till sina älskade barn när vi ger oss ut på lite drygt två timmars gående. Jag vill ha en cykel! så morgondagen är promenad och städdag. Punkt slut.......kanske

Inga kommentarer: