Translate

lördag 5 september 2009

Jag har en vän....

Jag har en vän som inte till fullo förstår hur fantastisk hon är. Jag har en vän som slits med dåligt självförtroende och inte riktigt fattar vilka vackra drag hon har. Jag har en vän som förgyller mina dagar, gör mej glad och har så länge vi känt varandra fått mej att förändras. Hon kan med små kommentarer sätta igång mina små grå i huvudet, få mej att rannsaka mej själv och faktiskt inse det orimliga i mitt beteende. Fast det vet hon nog inte själv. Om mina barn får mej att vilja vara en bättre människa så gör min vän mej till en. Det finns inte ett ont ben i hela hennes kropp, samtidigt som hon inte tillåter andra att trampa på henne. Hon har en humor som värmer hjärtat och hennes skratt kan lysa upp en mörk gata. Klart att hon har sina fel och brister. Kan dock inte just nu komma på någon. Hon är oerhört lojal, ställer alltid upp om man behöver, men ber så sällan, så sällan om någonting tillbaka. Hon utmålar sej aldrig som ett offer, hon trivs med sitt liv, älskar sin familj. Det är bara de, hennes livfulla ungar och hennes äkta make som kommer före allting annat. Hon är ärlig, hymlar inte och kan säga rakt ut att hon inte vill umgås om hon inte känner för det. Hon bejakar sina känslor och gör det som känns mest rätt. Alltid finns hon på de svagas sida, men låter sej inte luras. Hon arbetar inte som advokat eller stjärnkock, hon är istället en av alla dessa vardagshjältar som går till sitt arbete, som många inte trivs med, gör ett bra jobb med ett leende på läpparna. Hon sparar sina slantar, jobbar över för att kunna betala det hon drömmer om. Hennes drömmar är realistiska, härliga, genomförbara och hon slarvar inte bort vare sej pengar eller tid. Hennes fantasi däremot är skyhög. Den siktar sej bort långt förbi stjärnorna. Fantasin är vild, härlig och medryckande. Du är så underbar Frida och jag hoppas att du en dag kan förstå det. Du får mej att skratta som ingen annan. Du får mitt bröst att känna sej lättare. Jag försöker att välja saker som är bra för mej. Saker som gör mej lyckligare. Du är en stor del av det. Du gör mej lyckligare. Jag önskar att vi kunde dela mer tid med varandra, jag vördar de timmar vi får. Tack för att du gör mej till en bättre människa. Tack för att du skakar om mej ibland. Jag behöver det. Jag behöver dej. Jag är så glad att du vill vara min vän och jag vill vara din för alltid. De som inte har förmågan att uppskatta dej inser inte vilken skatt de missar. Du är en diamant. Glöm inte det!

Inga kommentarer: