Translate

fredag 25 september 2009

Åza-lärarkandidat

ÄNTLIGEN FREDAG! Det var åratal sedan som jag längtade till veckans sista dag som jag har gjort denna vecka! Känns som om jag är en hungrande varg som vet att på fredag får jag mat, då kommer det. Hela dagen har jag gått och väntat på att klockan skulle slå så att jag kunde åka hem. Nu när jag väl är hemma leker barnen ute i lekparken och jag sätter mej några minuter framför datorn. Jag är helt klippt färdig! Idag hade jag två av mina lektioner, det gick väl sisådär kan man väl säga. Jag var väl inte alltför inspirerande. Kan väl säga att jag tappade halva klassen efter halva lektionen. Misstänkte nästan att det skulle bli något liknande när jag insåg att de hatar att läsa och min uppgift handlade om texttolkning. Men på något sätt kunde jag inte, förmådde mej inte att "hotta" upp lektionen mer. Nästa fredag ska jag ha dem igen får väl se om jag gör ett bättre jobb då. Som det känns just nu är jag inte den idealiska läraren direkt. Jag tycker det är svårt när man inte känner dem, det gör jag, men jag ska inte skylla på det. Jag var dålig helt enkelt. På tisdag ska jag kasta mej över niorna. Då ska vi ha picknick med frukt, smörgåsar, sopor i mängder, lite gift(karamellfärg), förorenat vatten och hårspray samt tvinga de stackars eleverna att andas genom sugrör. Allt för att praktiskt lära dem om miljön... Jag hoppas att det blir roligare än vad deras ordinarie lärare hade tänkt sej med OH och vanlig muntlig genomgång. Men jag får planera super noga så att det inte blir kaos. Det blir ju lätt så när man inte kör vanliga lektioner. Man jag kastar mej över utmaningen och hoppas att jag kommer vara roligare än idag.

Inga kommentarer: