Translate

måndag 14 september 2009

En annan dag

Måndag. Uppgifter jag inte riktigt fattar. Ett kort med för lite pengar. Klippa mej i eftermiddag. Klippa tjejerna i eftermiddag. Snart föreläsning med en galen virrpanna som skrämmer mej. Sol. Mätt i magen. Händerna bortdomnade. Ringt läkaren. De ska ringa upp. Massor av text att läsa. Verkligen massor, till på torsdag. Kopierad text. Liten text med obefintligt mellanrum mellan raderna. På engelska. Jag är dyslektiker. Suck.

Sugen på fika. Gillar ändå att vara på skolan. Nästa vecka praktik på Ektorp. Vet inte om jag ser fram emot det. Jo kanske lite. Ingen bensin i bilen. Behöver handla hundmat. Ska besöka barnens mormor. Hoppas på mat där. Sugen på en resa. Kanske till Holland. Helst Spanien. Vill börja rida också.

Just det jag har gått med i facket! Hi hi. Jag?

Ska jag bli politiker?

Hmmmmm......

Hjärnan trött. Behöver sova. Vill ha tillbaka min energi. Vill hitta mej igen. Vill bli smal. Vill bli stark. sviktar i omdömme. Tokiga jag.

Är nog nog nu? Räcker det nu?

Nej, inte än. Ett tag till. Vi får se, jag ska orka också. Idag ska jag bara var glad och ha kul istället. Bli lite kunnigare, lära mej nåt nytt. Flyta på vågen och jobba hårt en anna dag,

En annan dag, det är jag det.
Mañana.

Inga kommentarer: