Translate

söndag 13 september 2009

En tröttis här.

Vilken dag! Jag är trött i fötterna, i vaderna, i ryggen, i nacken, i axlarna, i huvudet. Det märks i min kropp när jag inte hinner äta. Jag blir lätt irriterad. Lätt stressad. Nu är klockan halv sex och jag har precis petat i mej lite kyckling. Jag har fått be om ursäkt lite grann till min hund och till mina barn. Sista timmen ute i medeltiden var jag inte alltför rolig att ha att göra med. Inte för att jag var arg, men rösten fick en viss irritation på barnen som envisades att gå framför bilar. Bobbo fick sej en känga varje gång han ville stanna och nosa på alla tusentals osynliga fläckar på marken. Jag skyller på att jag inte fått någon mat. Men jisses vad nöjd jag är med dagen. Det enda som återstår är att duscha alla. Vi hamnade på en dålig plats under tournerspelen. Föra att skapa stämning med lukt, smak och synintryck så eldade de i olika kar. I vårt kar fanns ingen eld, men massvis med rök. Tillslut bad jag arrangörerna att flytta karet innan vi skulle dö av rökförgiftning. De gjorde de, men vi stinker rök allihopa nu. In i duschen!

Såja nu är två under vattenstrålen. Nej nu kom ett litet badmonster krypande ut. Jag har haft en bra agilitydag, en bra medeltidsdag. Nu hoppas jag på en superslapp kväll framför TV;n. För jag är trött! UPPDRAG: Lära mej att planera maten bättre när det är ont om tid. Jag måste äta för att må bra och vara den mamma som mina barn förtjänar! Nu ska jag ta hand om ungarna som står i duschen och bära in den tredje som är dyngsur!

Inga kommentarer: