Translate

torsdag 31 december 2009

Vinter sjö

Vi begav oss ner för att kolla in platsen för Mittimellan N:s kalas nästa vecka. Dessutom kollade vi in vår infrysta båt som vi köpt färdigförpackad med is. Det blev en fantastiskt stund nere på isen i vår sjö. Jag blir alldeles lycklig av storslagna naturscenerier och vackra soliga dagar. Naturen har en speciell påverkan på min personlighet och jag kan slås av hur fantastisk skapelsen är, hur magnifik Moder Natur är. Det spritter i min kropp, jag vill åka skridskor, dricka varm choklad och bara andas frisk luft. Mitt bröst jublar av glädje när jag ser en helvild Bobbo fara runt, runt i ren glädje och hur barnen kastar sej över snö och is och skrattar tills de kiknar. Jag stannade upp en stund och riktigt insöp stunden. Det är ögonblick som dessa som gör livet så fantastiskt. Det är dessa stunder som man minns och längtar tillbaka till. Jag tror också att det är dessa nerslag som skapar lyckliga barndoms minnen. I vilket fall som helst önskar jag alla att få uppleva den rena oförfalskade glädjen att bara existera som vi kände igår. Ord är överflödiga, och alldeles för futtiga för att närma sej de fundamentala känslorna av nuet vi upplevde!

Inga kommentarer: