Translate

måndag 28 december 2009

Städkaos


I dag ska väl livet börja återgå till det normala. Det betyder att jag ska hitta ett hem någonstans i kaoset. Det är inte roligt! Alla julklappar ska hitta ett hem, alla kartonger och papper ska transporteras bort, all julmat kastas och all disk måste bli skinande rent igen. Alla vinterkläder ska hängas upp, inte ligga på golvet och alla dessa små saker ska bort, bort, bort. Man var? Mitt hem är en städkatastrof! Nu börjar dessutom pluggpaniken sätta in. Så nu medan Lilla N ligger och sover ska jag försöka plugga av lite av allt jag ligger efter med. Det är fyra eller fem prov på ena kursen. Måste också läsa de tillhörande kapitlen. Barnen är inte roade av sin super irriterade mamma som suckar och plockar, suckar och plockar och inte har lust att leka eller ens hjälpa till. Snart är det nyår dessutom! Den ska firas här, så då städar jag inför den också, på en gång. Man får väl kalla den här dagen för upprensningsmåndag! Nej nu ska jag kasta mej in i beteende biologins underbara värld. Syns sen igen!

Inga kommentarer: