Translate

söndag 6 december 2009

En härlig söndag fullt av små barn.

Så står maten på spisen, magen är full av frukt, pepparkakor och saffransbullar. Vi har precis blivit övergivna av alla barn som varit här och "kompiserat" med våra barn. I går fick vi också vara riktigt sociala med vänner och familjen. Jag trivs med att ha folk omkring mej, samtidigt som jag älskar ensamhet. Skorpionen i ett nötskal.

I morgon är det dags för skola igen. Jag måste säga att denna kurs inte riktigt fått med sej mej. Jag ligger på latsidan, har inte koll på vad jag ska göra och vet inte vart jag ska. Det här har skapat en inre stress känner jag. Hur jag vet det? Jag känner igen tecknen på mej själv. Har svårt att vänta klart medan barnen äter upp. sitter ofta och skakar på ett ben, eller stressar när vi sitter i bilen. Det är nåt jag måste ta i tu med. Jag vet av erfarenhet att jag inte blir den mamma jag vill vara när jag känner så här. Så första prioritet blir att komma i kapp skolan. Sedan bli klar med julklappsköp och sen ska det väl vara en baggis att bli lugn igen! Eller?

Inga kommentarer: