Translate

lördag 19 december 2009

Vinter promenad



Det är fantastiskt vinterväder ute! Vi var ute på vår dagliga promenad, och Bobbo fick träna föremåls sök i skogskanten. Barnen var djupt engagerade både i belöningen efteråt och att få gå ut i den djupa snön för att gömma grodan, dummyn och kamptrasan.

Jag vet inte vad det är med riktigt kall vinter som får mej att må så bra. Kanske kan det bero på den vita snön, som lyser upp mörkret, eller så kan det vara alla barnsliga lekar man kan ägna sej åt. Fast jag tror inte det. Men allt känns så mycket lättare när det är kallt. Riktigt kallt och massor av vitt. Jag tror det här vädret väcker urtids människan i mej. Det kalla vädret får mej att känna mej närmare naturen. Jag kan se mej själv som en stenåldersman med snaran, yxan och en hermelin hängande över axeln.

Med det sagt vill jag inte påstå att jag vill vara ute några längre stunder, 95 minuter räkte alldeles lagom för både mej och barnen.












Senare i dag ska jag ta min dotter och åka och fika, bara hon och jag. Så hon får vara den speciella, unika prinsessan i fred, som hon innerst inne är!

Inga kommentarer: