Translate

tisdag 15 december 2009

Tisdags skola

Det är dags att sätta sej ner med essän på 15 sidor som jag ska skriva. En essä med gängse vetenskaplig formalia, dvs noter, och belägg för varenda liten sak man skriver i texten. 15 sidor är ganska mycket med tanke på att jag bara har ca fem dagar på mej att skriva. Men jag får väl ta till nätter i värsta fall. Problemet är bara att jag är så fasligt trött att jag vill sova hela tiden. Det jag ska skriva om är just skrift, böcker och internet. Hur utveckling gått framåt och hur tekniken har förändrats från att rista in bokstäver på träplattor till att kunna skicka iväg långa dokument via datorn med några knapptryck.

Ganska kul att tänka att en av Appels grundare trodde att det skulle finnas ca 5 st stora datorer i världen i framtiden när de just börjat utveckla datorn. Inte ens de kunde föreställa sej att nästan varje hem skulle ha en dator redan på 2000-talet.

Nåväl, jag ska sitta här framför datorn och i min soffa och läsa och skriva och titta ut på snön och försöka insupa och njuta av att den första lilla vintern äntligen har kommit. Nu hoppas vi på minusgrader, fryst sjö lagom med snö ända fram till mitten av februari. En riktigt vinter vore inte helt fel. Snön gör mej glad. Jag skulle skutta, om jag bara orkade.

Inga kommentarer: