Translate

torsdag 10 december 2009

En pedofil borta.


Så var han dömd. Pedofilen som påstår att en tolvåriga flicka ringt upp honom och sagt att hon var sugen på att prova sex, och att han inte kunde motstå. Två gånger dessutom. Men att hon båda gångerna fått så ont att han hindrat sej själv för att komma in fullt ut. Ja just det. Tjena..... Men om hans familj tror på hans utsaga så förstår jag att de tycker han är ett offer. Att stackars han blivit förförd av en pre-sexuell nästan-tonåring. Det vet väl alla hur de kan vara....? Saken är bara den att hon inte är en pre-sexuell nästan-tonåring. Hon är ett litet, barn. Ovanligt begåvad och med kloka tankar, så ibland låter hon lite äldre. Men inget sexuellt våp som går omkring och förför för att få testa på sex. Vad jag har hört ville hon ha en ny bikini, det var faktiskt sommar, och han erbjöd sej att köpa en. Det blev porrtrosor och våldtäkt. Men jag har inte sett videoförhöret, jag har bara fått ta del av delar av vad de orkade berätta innan Johan blev gripen, så jag kan inte argumentera emot alla hans konstiga utsagor som står i domen. Och flickans berättelse ligger gömd i sekretess pga hennes ringa ålder. Min kusin får inte längre yppa det som sagt eftersom det också är hemligt efter rättegången men man kan väl säga att det känns ganska bra att domaren valde att döma aset till fängelse och ett halvbra skadestånd. Nu kan hon plugga på universitetet utan att få allt för höga studieskulder.

Nu ska familjen få vara i fred en liten stund. De måste få andas. Läka sej själva. Hitta fast mark. Men som min kusin sa, -Det värsta tänkbara har hänt, nu kan det bara bli bättre. Oh vad jag hoppas hon har rätt!

Alla ni som undrar hur det går för L så kan jag säga att hennes mamma gör allting rätt. Hon lyssnar, finns, hon stöttar, tvingar sej på och låter vara ifred. Hon fattar alla rätta besluten och ser till att hennes dotter får den hjälp hon kan få. Hon rustar henne för framtiden och gör henne stark och försöker få sitt barn att inse, ända in, att det aldrig kan vara hennes fel det som hände. Hennes pappa har alltid varit en bra kille. Så jag förmodar att han finns där på samma sätt, men såklart på sitt egna manliga lilla vis. Jag beundrar er två. All heder åt er. Men mest till L för detta är hennes kamp att gå igenom. Hennes demoner att besegra.

Något positivt som kommit ut av det här är att min kompetenta, duktiga och handlingskraftiga kusin startat upp en sajt där de letar upp pedofiler och samlar bevis. Dit ska alla kunna vända sej med sina farhågor, rädslor och om man har, sina kunskaper för att fånga jävlarna som utsätter våra barn för ett av det värsta tänkbara, sexuella övergrepp, våldtäkter, maktmissbruk och att försöka förinta våra själar.

Till Johan vill jag bara säga att jag hoppas att detta var ett uppvaknande. Du jävlades med fel familj. Du åkte dit och jag hoppas du får många, många, många timmar att tänka över vad du gjort och vad du ska göra när du kommer ut. För det är lätt att trilla dit igen. Det är en sjukdom som inte går över. Och föresten av dit liv kommer du vara killen som gjorde det avskyvärda. Hoppas du någon gång blir killen som gjorde skillnad till det goda också.

Till Johans familj vill jag beklaga sorgen. Det kan inte vara lätt att behöva stå till svars för att ha uppfostrat en pedofil. Jag lider med er och delar er sorg. Ingen vill ha en våldtäktsman i familjen. Just ni fick det, det enda ni kan göra är att ha honom under ständig bevakning och försöka få honom att hålla sej på mattan när han väl kommer ut. Nu vet ni vad han är kapabel till.

Till hans sk flickvän (jag är fortfarande i chock, det kan inte vara sant...) spring, göm dej. Inte nog med att han varit otrogen han valde att vara ett sexuellt odjur. Han kommer svika dej igen och igen och igen. Är du inte skrämd av det så är du nog inte riktigt ok där uppe i knoppen, och då behöver han dej inte i sitt liv. För han behöver människor som kan hjälpa honom att bli fri från sin sjukdom, inte folk som sanktionerar ett avskyvärt beteende.

Nu ska jag gå och sova och i morgon ska jag njuta av stjärngossar, tomteprinsessor och pepparkaksflickor i luciatåget på dagis.

Ett tag till kommer du att finnas i mina tankar. Ett tag till kommer du ha ett finger med i mitt liv. Men sen ska du bort. Jag ska glömma dej, men inte dina handlingar. Ditt ansikte ska jag utrota ur mitt synfält och ditt namn ska jag radera. Du ska inte ha makt över mej eller min sfär. Men dina handlingar ska för alltid få mej att kämpa mot odjur som dej. Du är en förövare. Inga ord finns till ditt försvar. Du är vek. Jag hatar veka människor. Men du är inte viktig. Jag struntar i dej. DU ÄR INTE VIKTIG JOHAN.

Jag ska skratta i två år!

7 kommentarer:

Anonym sa...

"-Det värsta tänkbara har hänt, nu kan det bara bli bättre."

Nog verkar hon kunna framstå som äldre än sina tolv år med en sådan kommentar, bra att familjen ser till att hon får all den hjälp hon kan få, förhoppningsvis så innebär det inte ett helt förtört liv. (vilket det ju kan bli, i detta fall verkar flickan vara mycket stark, tack och lov)

Jag har en viss åsikt om "det kan inte ha varit lätt att stå till svars för att ha uppfostrat en pedofil", problemet är ju att man aldrig vet vem som är en, den "fula gubben" syns ju, denne tillhör ju dock en ovanlig grupp av pedofiler, därmed har man uppfostrat ett barn som sedermera visade sig vara ett av jordens avskum... (men jag förstår ju fullt ut att du skrivit i ilska och därmed blev väl ordvalet inte det bästa)

P.S. detta är inte direkt menat som en kommentar att publicera, detta är mer menat som ett meddelande till dig och som en liten hälsning till den stackars flickan, stå på dig gumman, glöm inte att långt ifrån alla män är liknande kräk, hoppas du får ett långt och fortsättningsvis lyckligt liv, så lyckligt det nu kan bli. D.S.

sachikoblog.com sa...

Om man läser vad som står så är det alltså jag, kusinen och mamman, som sagt "Det värsta tänkbara har rdan hänt...". Inte offret!

Anonym sa...

Man blir nästan avtrubbad av att läsa om allt sånt här skit i tidningar och liknande, det är numera bara en liten notice på sidan 12. Det jag menar är att det är nog troligen det värsta man kan utsätta en annan människa för och alla straff känns lindriga för förövaren.

tankar till flickan med familj!

Anonym sa...

Jag läste att det var kusinen som sagt det, det framgår ju dock inte i texten vilken relation du har till offret och därmed så läste jag "Och flickans berättelse ligger gömd i sekretess pga hennes ringa ålder. Min kusin får inte längre yppa det som sagts..." som att flickan är din kusin, ett misstag man lätt gör. (i af. ett misstag jag lätt gör, ber om ursäkt för det)

Oavsett vilket så är jag glad för att flickan får allt stöd hon kan få och är intelligent och önskar henne all välgång, det är hon väl värd efter det som detta kräk gjort mot henne.

Unknown sa...

Ang sida som hänger ut pedofiler och sexbrottslingar så finn denna www.kriminellt.com hoppas av hela mitt hjärta att flickan i fråga kommer att få ett bra liv efter detta avskyvärda dåd

Anonym sa...

Jag är inte insatt så jag måste få ställa en fråga. Gick det till på följande sätt: Johan raggade upp flickan på bilddagboken och msn genom att ge henne komplimanger och därmed bekräftelse som så många tjejer söker. När de träffades så valde hon att ha sex med honom, dels för att hon kände sig smickrad över hans intresse, dels för att han erbjöd att köpa henne saker. När detta hade inträffat så kände flickan ingen ånger.

Hon berättade sedan vad som hänt för sina kompisar som spred ut det i skolan. När ryktet började gå och hon började kallas för hora i skolan så såg hon endast en lösning - att påstå att hon haft sex mot sin vilja.

Om detta stämmer så tycker jag att det är fel att kalla det för våldtäkt. Det går i så fall inte att jämföra med vad vi normalt menar då vi säger våldtäkt. Det är, om detta är vad som hände, dessutom fel att kalla Johan för pedofil. En pedofil är någon som tänder på barn. Om flickan hade sex av egen fri vilja så får hon anses som könsmogen och därmed ej att barn.

Kom ihåg att jag inte försvarar honom på något sätt om det verkligen var så att hon hade sex mot sin vilja i förstaläget.

sachikoblog.com sa...

Du Anonym har svalt peddots story helt och hållet, lögner som han hittat på för att få så lågt straff som möjligt. Precis som han sökte hjälp på Karolinska när han fick reda på att snuten var på G. Damage control från brottslingens sida, inget annat. Patetiskt och skrämmande att folk tror på peddos