Translate

onsdag 23 december 2009

Äntligen!

Efter flera dagar av totalt fullt ös, har jag nu äntligen fått ett par minuter medan jag lagar mat till övers. Alla julklapparna är inhandlade, all mat är på plats i kylskåpet och nu är det bara städningen som är kvar. Det betyder i det här fallet, två veckors ren tvätt som ligger i en hög, dammsugning och golvmoppning samt att rengöra akvariet. Ett par timmars arbete. Lite av det kommer jag nog förlägga i morgon. Fast då får vi gäster vid elva, barnen måste sova middag vid ett, all mat ska lagas, matgäster vid halv fem, tomtebesök, julklappsöppning och sedan vidare till nästa middagsbord och julklappsöppning. Jag älskar julen! Jag gör verkligen det. Dagen är bara lite för kort.

På vårt bord kommer det stå kalkon, köttbullar, skinkfrestelse, broccolipaj, prinskorv, sallad, potatis, brunsås, bruna bönor(bläää!) och massor av olika drickan.

Idag blir det spagetti och köttfärssås.

Under natten tänkte jag bota min förkylning.

I morgon kommer tomten!!!!!!

Inga kommentarer: