Translate

fredag 4 december 2009

Rättegång













Nu måste vi vara ärliga men försiktiga! Pedofilens rättegång var i går. Domen kommer om en vecka. Men det hände en hel del roliga saker under rättegången. Jag fick tillexempel läxa upp åklagaren, som ska vara på vår sida. Rätt fnissigt faktiskt. Jag fick se pedofilen live och dessutom dennes flickvän!!!!!!! Inte nog med att han varit otrogen mot henne, han har dessutom våldtagit en tolvårig flicka vid flera tillfällen! Vem ???? Vem skulle vilja fortsätta ha ett förhållande med en sån störd människa? Nåväl fler familjemedlemmar var på plats för att ge sitt stöd eller bara få veta vad som hände den 24 åriga killen.

En reflektion jag hade på det var att varför är det alltid den som är skyldig som har det största sällskapet med sej? Jag har varit i rätten ett flertal gånger, alla fall av misshandel. Alltid har det varit den med störst entourage som varit skurken. Kanske kan vi strunta i rättegången och döma skyldig till den som har med sej flest stöd personer. Nåväl detta var en parentes...

Han hade i allafall ett helt gäng med människor med sej. Min kusin däremot hade engagerat en gäng på www.arbetarklass.se. Modiga killar, rätt söta också, för den delen som inte känner min kusin eller hennes dotter. De kom med plakat och flyers för att visa sitt stöd och markera att detta beteende inte är ok i vårt samhälle. De skapade en del upprörda reaktioner hos familjen. En på gatan förklarade dem som medmänniskor. Jag håller med. Tufft, coolt att vi vanliga vågar, på ett städat sätt ställa upp för medmänniskor vi inte känner. Härligt killar. Och jag ska iallafall gå in på deras nyhetssajt bra mycket oftare i framtiden. Kurage grabbar!

När vi kom in i rättsalen och den åtalade hade satt sej ner vred han på huvudet och tittade på sin familj. Han släppte dem inte med blicken. Han lade ner huvudet i sina armar på bordet och de bedjande ögonen blinkade knappt. Han erkände brottet. Han erkände två våldtäkter på en liten, liten tolvårig flicka. Advokaten sa i en paus, under videoförhöret med modiga L att han inte hade förstått att hon var så liten. -Hon ser ju nästan ut som om hon är åtta år, var hans kommentar.
Ja, det är ingen tvekan om att pervot valt en liten tjej till offer. Inte en tolvåring som ser ut som sexton. Inte en tuff, frän tolvåring, utan en naiv och godtrogen tolvåring, såsom tolvåringar ska vara. Tyvärr var rättegången bakom stängda dörrar. Tyvärr säger jag för det hade varit intressant att se om familjen fortsatt vara så hatisk mot min kusin om de fått sett videoföhöret, höra pervot erkänna och lyssnat till hans berättelse. Nu fick vi alla gå ut och spendera tre timmar i väntsalen tillsammans. Allt som sades under rättegången är det under sekretess, så därför får inget återberättas. Det enda jag kan säga är det som skedde medan jag var där inne. Efter tre timmar kallades vi alla in igen. På samma sätt som första gången fäste han blicken på sin familj och släppte dem inte med ögonen för en sekund.

Läs noga nu.....han kysste FÖRLOVNINGSRINGEN flera gånger och skickade släng kyssar till sin flickvän. Han tecknade massor av kodmedelanden till sin mamma och såg allmänt.....jag vet inte rätt ord, men....sinneslö ut. Han såg liksom inte riktigt intelligent ut. Vilket inte var mitt första intryck av honom. Nåväl, han fick fortsätta vara häktad i väntan på dom, och på domaren lät det som om det skulle bli två år. Men vi får väl se nästa vecka.

Nåväl,rättegången var över och i korridoren tar åklagaren till orda och ber min kusin att sluta blogga, och sluta hata mannen som för bara två månader sedan våldtog hennes barn. Jag såg vätskan i min kusins ögon, jag såg halsenvenen skaka av upprördhet. Att hon lyckades hålla rösten i schack är för mej ett under. Men jag kunde inte vara tyst. Jag kunde inte. Jag upplyste honom delvis om att det är en process som han absolut inte kan fammana på så här kort tid. Jag sa åt honom att bloggen är tillför att ventilera känslor, och att gamla män som han inte förstår sej på den eftersom det är nytt och främmande men det är en maktfaktor i vårt samhälle. Pedofilens gärningar har skapat reaktion i delar av hela Sverige, Norge och USA. Kanske det kan komma nåt gott av det. Sedan framför allt att om han ville ha ett resultat av sina idiotiska förmaningar så var han tvungen att framföra dem på ett annat sätt, för det sättet han gjorde igår gav bara förbannade reaktioner och känslan av att göra tvärtom. Hans kommentar var att han skulle gå i pension nästa år. Kanske lika bra det, han verkar lite för luttrad. Advokaten sa att han var en bra åklagare, och det får vi väl hoppas, för alla hans klienters skull.

Självklart måste hela pedofilens familj se detta som en katastrof. Det måste vara en familje- tragedi, om nu dom inte ägnar sej åt samma sak. Jag tänkte några gånger hur jag skulle reagera om det var min son som gjort det otänkbara. Huj, vad jag skulle skämmas, gråta och förtvivla, men det är mitt barn, antagligen hade jag också funnits med vid rättegången, utan att för den skull sanktionera det han gjort. Jag lider med familjen, men jag förstår INTE flickvännen. Verkligen inte. Nåväl han lär spendera de kommande veckorna och månader bakom lås och bom. Möjligtvis lite straffad då och då av andra interner. Sexualbrottslingar har inte så hög status. Men det bästa vore om de kunde kastrera honom så att det aldrig mer kan hända. För är det nåt vi vet så är det just att dessa brottslingar har väldigt hög återfallsfrekvens. Och han har ju inte ens kunnat låta L vara ifred sen han fick veta att han var polisanmäld. Han har ju trots detta stått utanför hemmet och skolan och väntat på henne.




Nästa vecka får vi veta vad utslaget blir. En pedofil borta 750.000 kvar.

1 kommentar:

sachikoblog.com sa...

Åklagaren gav fler kängor än så åt mig men en del av det skedde bakom lyckta dörrar och kan inte återges. Han var så på defensiven att han itne kunde avhålla sig från att skicka pikar hela tiden och dessutomlägga en hel del energi på att kika på vad jag antecknade.

Jag bad aldrig Arbetarklass att komma och demonstrera utan det var helt deras eget initiativ, vilket gör saken ännu mer berömvärd. Jag käner ju inte folket bakom Arbetarklass eller någon av dem som var där.