Translate

lördag 12 december 2009

Svar till kommentar.

Jag har fått en kommentar som jag känner att jag måste besvara.

Till Anonym: Du har helt rätt att man aldrig kan veta vem som blir pedofil. Fast man kan som vuxen uppfostra ett barn till att bli pedofil. De flesta pedofiler har själva blivit utsatta som barn plus att det har blivit kränkta och förnedrade på många olika sätt. Nu vet jag inte om just denna Johan har det, och det påstår jag inte. För det finns ju de pedofiler som har fel på den balans av vätskor, hormoner och annat som skickar signaler till och från hjärnan, detta kan resultera i att hjärnan "hakar" upp sej på tex sextankar, har man dessutom blivit präglad fel så kan man få avvikande sexuella läggningar, i alla fall om jag får tro en framstående professor vid Linköpings universitet. Men oavsett vilket så har mamman och pappan uppfostrat detta barn. De har närt honom, sagt ajja baja, visat vad de tycker är rätt och fel. De har inmurat en grundläggande människosyn, de har tröstat honom när han slagit sej, burit honom när han var sjuk. De har uppfostrat honom. Där med INTE sagt att de uppfostrat honom att BLI pedofil.

Som mamma kan jag själv titta på mina barn och undra hur jag skulle reagera om min son en dag skulle vara skyldig till ett sådant brott. Jag har uppfostrat honom. Vilken sorg. Vilken förtvivlan! Skulle jag stå vid hans sida? Eller skulle jag gömma mej i skammen?

Nu verkar det dock som om just denna familj inte riktigt har förstått då de bombar min kusins mejl med anklagelser om att det är hennes fel. De skickar grova kränkningar som får socialen att rodna. Antingen lever de i totalförnekelse för vad deras lilla guldgosse har blivit, eller så har de ett finger med i spelet. Oavsett vilket måste det vara en tragedi för de berörda.

Och kommentaren Det värsta har redan hänt, nu kan det bara bli bättre, kom från min kusin som snart fyller 36år, och inte från hennes 12-åriga dotter, så visst är det en mogen kommentar, det får vi verkligen hoppas.

Tack för ditt inlägg. Det väcker en tanke hur andra uppfattar mina texter, att de inte alltid låter som jag hör dem. Jag gillar att få både ris och ros, så länge det är konstruktivt!

Ni som vill läsa inlägget får gå ner till En pedofil borta och klicka på 1kommentar som står direkt under.

Inga kommentarer: