Translate

måndag 17 augusti 2009

Tack Söndag, härliga Söndag!

Jag önskar jag kunde ge alla den där mysiga känslan jag hade igår. Det var en känsla där allt bara flöt på, allt var lätt och det var så skönt att få vara människa. Jag fick vara med min vän Åsa och hennes underbara ungar, varav en är min guddotter, på promenad. De stora barnen cyklade och våra små satt i vagn. Det började regna lite, det blåste, men det var lätt att gå. Jag fick tillfälle att fota barnen och några ankor som vi matade. Vi tog en fika, barnen lekte, vi vandrade tillbaka. Bobbo var lös, inga barn skrek, vi fick chans att umgås i fyra timmar utan tidspress och bara få vara närvarande i nuet. Jag älskar den känslan. Jag älskar att vara här NU. Inte längre bort i tanken, inte planera om två timmar utan vara här och nu. Vara närvarande på vad som händer i just denna stund, lyssna på vad som sägs just nu. Då känner jag mej harmonisk, jag länner mej lycklig. Det är i sådanna stunder jag hämtar kraft. Det är så mäktigt, så stort. På nåt sätt är allt så enkelt. Det är dit jag strävar efter varje dag. Att låta saker vara enkla, umgås med människor som ger mej någonting och låta det stora Ödet ha sin gilla gång.

Jag vill bara vara, som Lisa Ekdahl sjunger. Jag är så tacksam för en dag som den här!


Inga kommentarer: