Translate

söndag 30 augusti 2009

Spaa-weekend

Har precis kommit hem efter en helg på spa. Det har varit en intressant helg. Lite omtumlande, väldigt tänkvärd och har satt spinn på mina tankar. I fredags kidnappade jag min sambo, lämnade bort våra barn och satte fart mot E4:an. Marcelo skakade på huvudet och tyckte jag var tokig. Hela eftermiddagen ringde hans telefon. Det var olika vänner och bekanta som ville ha hjälp eller ville umgås. Men han var ju inte tillgänglig, vilket skapade lite oro i leden...he he. Nåväl vid två tiden checkade vi in och vår lång helg tog fart på riktigt.

Nu har jag så mycket tankar att jag har svårt att sortera dem, så förlåt mej om jag blir rörig. Det som har varit bäst under helgen är inte behandlingarna, den goda maten, Marcelos sällskap eller ens sexet. Det som har varit bäst är att kunna helt lungt ligga i sängen, titta på film, läsa, sova och slappa. Båda två har varit på samma våglängd, haft samma ambitioner. Vi har tillbringat dagarna med att kolla på film efter film efter film. Vi har läst tidningar. Det här är en lyx jag inte unnat mej sedan Stora N var en liten, liten bäbis. Det är över fyra år sedan....
Något mer jag konstaterade är att vi nog äter hemma det som jag tycker bäst om. Frukosten såg inte speciellt annorlunda ut mot de vi äter hemma. Yougurt med russin, solroskärnor och linfrön. Enda skillnaden var kokosen. Det var smörgås med ost eller kalkon. I och för sej provade jag marmelad också men det var typ enda skillnaden. Middagen likaså, kyckling, kyckling och lax. Precis som hemma.
Vi sov på ett fint hotel, Stora hotellet i Jönköping, men vi har det faktiskt finare hemma. Inga fuktfläckar i tacket, inga gulnande vägguttag. Vi har en stor platt TV, och det kunde man inte anklaga hotell TV:n att vara. Missförstå mej inte. Det var fint, lite obekväma sängar, men fint, trevlig personal, en stor citykärna, och mysiga människor på stan. Vi hade en fin utsikt över Vättern och en (o)skön ljudkuliss av bilar och tåg. Vi fick ha mysstuder med varandra helt ostört mitt på dagen, jag kunde ligga på hans arm och titta på film. Vi har skrattat och Marcelo upphör aldrig att förvåna mej. Han gör mej glad och tillfredsställd. Jag har återupptäckt hans sexiga armar och vi har erkänt våra komplex för varandra. Men nej så mycket titta-varandra-djupt-in-i-ögonen har det inte varit. Istället har vi lite lättat konstaterat att även den andra vill tillbaka till rummet och titta på ännu en film. Vi har varit så trötta, så trötta! I hissen i morse såg jag en väldig osmickrande bild av mej själv i spegeln. Med grova linjer, stripigt hår(jag glömde borste och orkade inte köpa en ny), påsar under ögonen och en slapp hållning. Så såg jag INTE ut i fredags! Marcelo såg också ut som ett halvt vrak. Vad hände?????

I lördags konstaterade både jag och Marcelo att vi nog längtade hem. Vi saknade barnen, huset, våra liv och till och med stressen, som Marcelo sa. Dock var vi inte ledsna över att få en natt till med ostörd sömn. Vad har jag då att säga om helgen? En spa-weekend, vi aldrig förut unnat oss? Det var jätte skönt. Välbehövligt, men jag tillhör nog inte kategorin människor som går i taket för en sådan här grej. Eller så är jag helt enkelt för trött. Jag kände mej inte lyckligast i hela världen, men däremot att jag är världens lyckligaste som har en sån underbar vardag, så att sådana här helger inte blir fest, utan just vardag. Med disken och matlagningen som enda undantag. Jag äter god hotellfrukost varje morgon. Jag bor i ett fint hotellrum varje dag. Jag omger mej med trevliga människor, jag slipper allt stessande stadsbuller. Jag har tillgång till fin vattenupplevelse, jag masseras så ofta jag vill. Jag lever spa weekend varje vecka och denna helg har fått mej att inse vilken lyxig vardag jag faktiskt har. Jag ärtacksam för mitt liv. Jag är så glad att jag nått hit i livet och jag ser fram emot krisen jag tror jag snart är på väg in i. För den kommer att ta mej till nya höjder, få mej att skapa nya mål. Möjliggöra nya drömmar.

En ny spaa-weekend blir det inte på ett tag. Nu ser jag istället fram emot en fotbollsresa till Spanien. Och en grön gräsmatta.

Inga kommentarer: