Translate

onsdag 26 augusti 2009

Dum dum dum-burken.

Vad är det egentligen med TV och oss människor? Egentligen borde man förbjuda program efter klockan nio på kvällen. Istället skulle man ägna lite mer tid åt läsning, stickning eller vad som helst. Alla jag pratar med lider av samma syndrom som jag själv. Man är ap-trött, behöver sova, men av någon outrgrundlig anledning MÅSTE man bara se......nåt skitprogram. Vilket resulterar i för lite sömn, och så klagar man på att man är trött dagen efter. Då man gör om samma sak! Hur smart är det på en skala från 1-12? Nåväl, jag blev kvar framför TV:n i går för att glo på mitt älskade dansprogram. Fick jag se det då? Nej. För jag somnade efter första dansen och sov på soffan till klockan två i natt, då jag fick masa mej upp och ge Bobbo mat, släppa ut för sista kissen, kissa själv, ta min medicin(jo jag gör det nuför tiden), leta rätt på mobilen, ställa klockan, leta fram mina robot händer klä av mej och lägga mej i sängen. Hur trött är man då? Så i morse försov jag mej, men vi hann i tid. Men nu!!!! Jag är så trött och Myrdahls svammlande text är ett sömnpiller som fått mej att somna i stolen två dagar i rad! Den ska vara färdigläst i morgonbitti samt en bok av Strindberg, som jag ännu inte påbörjat. När blev jag så här? Varför kan jag inte lämna denna TV i fred? Mestadels av tiden sitter man ju bara och zappar iallafall, för att man inte hittar något som är bra. Idiotiskt! Det gäller att man gillar sej själv för att kunna stå ut med sådant beteende! Men ikväll ska jag säga åt mej på skarpen! Men å andra sidan är det utröstningen på SYTYCD i kväll och det vill jag ju gärna se.....

Varför jag är arg? Jo för när jag kände att jag började somna borde jag ha spelat in programmet så att jag kunnat titta på det nu istället....=0)

Inga kommentarer: