Translate

lördag 15 augusti 2009

Lite mer av gnällvaran

Jag märker att det varit ganska mycket gnäll sista tiden på mej, och här kommer en fortsättning.

Jag är så trött så trött men så nöjd med dagen. Det har varit fullrulle hela dagen utan att för den skull varit stressigt. Men herre min skapare så trött jag är nu. Allt värker och jag lovade Marcelo att jag skulle uppsöka läkare om jag inte blev bättre. Lite bättre är det väl men tveklöst så har jag bihålsinflamation. Sicken tandvärk jag har som hoppar från sida till sida i munnen, skallebang så det smäller och ingen alvedon i världen hjälper. Så svininfluensan har blivit bihålsinflamation. I morgon ska jag träna agility! På måndag börjar allvaret och skolan igen. Jag vill inte byta liv med någon för jag tycker det här är så roligt. Men jag skulle vilja vara frisk.

Just nu lagar jag fusk-spagetti-och-köttfärssås. Inga morötter eller paprika i såsen, ingen grönsallad, ingen gurka. Bara spagetti, köttfärs, vatten och lite matlagninggrädde och ketchup och kryddor i. Nada mas. Orkar inte. Men jag kom att tänka på när jag flyttade hemifrån 1994 då skulle man ha SMÖR i spagettin. Kommer ni ihåg det? För att pastan inte skulle klibba ihop. BLÄÄÄÄ. Min mormor lade till och med smör i brödet när man åt korv och bröd. Lustigt! Men inte sjutton led vi av så mycket fettma på den tiden. Folk vägde ca 10kg mindre för 20 år sedan jämfört med nu. Det är ganska mycket! Nåvgä'l, nu ska jag äta min fuskspagetti och sedan glo när resten av familjen får stoppa i sej godig. Jag tar lite te. Livet är inte rättvist....

Inga kommentarer: