Translate

fredag 14 augusti 2009

Agilityesset



Vi tävlade ju igår. Och det var ömsom vin ömsom vatten. Första agilityklassen gick åt skogen, då han inte alls var med och lyssnade på mej så efter tio hinder så avbröt jag och klev av banan. Straffet blev att han fick ligga i buren ett tag. Inför hoppklassen körde jag freestyle med honom, och det var en ny hund som kom ut på banan. För första gången på tävling gick vi runt en hel bana utan några som helst fel! När vi kom ut skrattade Lena och sa att det gick ju bra men att det blev med massor av tidstillägg pga av mina felaktiga skor. Kanske hade hon rätt för i slutändan kom vi femma, men blev placerade. Men jag är super nöjd! Det gav mersmak så nästa torsdag åker vi dit igen. Självklart blev det så att jag var helt ensam där tillsammans med barnen. Stolta mamman kan berätta att även de tvåbenta skötte sej alldeles UTMÄRKT! Så kvällen var riktigt lyckad. Det kom lite regn, men mot det hade vi regnkläder. Jag är så glad, så glad, så glad! Nu ska jag kolla datum för den nybörjar kurs jag och Jonna, urballaren, ska hålla till hösten. Det var länge sedan jag höll en agilitykurs så det ska bli jätte kul. Det är så skoj att hjälpa fram nya ekipage, lära ut och få vara hund-Åza.

Idag har både Bobbo och jag lite träningsvärk. Till och med det är skönt! Idag var sista dagen på inskolningen så på måndag börjar allvaret för Lilla N. Men ungarna får ett bra schema, de är lediga nästan alla fredagar och går max till halv fyra och börjar vid nio. Så mellan 20-25 timmar i veckan ska jag ha dem på förskolan. Hoppas bara jag hinner plugga och träna på den tiden. Jag ska ju läsa mer än heltid denna termin. I värsta fall är det bara att utöka tiden. Det är ett privilegium när man pluggar att det går att få vara så många timmar med sina barn och kunna hitta på massor av skoj. Bobbo slipper också vara själv så mycket eftersom en hel del av pluggandet kan skötas hemifrån.

Nej nu ska jag lägga mej och vila en liten stund och kurera min förkylning lite till. Nångång ska jag väl bli frisk?

Inga kommentarer: