Translate

onsdag 5 augusti 2009

Hon sover, hon sover!

När barnen somnar så här lätt som de gjorde idag känns det som att komma till himlen! Efter fyra nätter och kvällar av terror med höga, öronbedövande skrik och slagsmål, från min yngsta dotters sida, så kändes det som att beträda in i himelen när alla tre lade ner sina söta små huvuden på kuddarna, rörde på sej ett par gånger och sen sov två stycken. Efter ännu några vridningar och klappar på min arm så sov tre stycken barn inom loppet av en kvart!!!!!!!!!!! Helt ofattbart. Ett mysterium. För de senaste dagarna har Lilla N målat ljudkulisserna med skrik som kan spräcka glas. Man kan inte värja sej. Öronen gråter när hon sätter igång. Varje gång åker hon ur rummet efter tre varningar. Hon kryper tillbaka. Tystnar, har lagt sej och börjar vråla. Tro mej när jag säger att hon inte har ont någonstans. Hon är bara arg. Väldigt arg! Men så idag väntade hon på sin tur att sitta i knät och berätta om sin dag. Hon mumlade vår tackbön med sina oförståliga stavelser, kramade mej länge och hårt, gav mej en puss på munnen, kröp över i sin säng och lade sej till rätta. Jag är i chock. Om hon sover hela natten ska jag ta mej tusan köpa en trisslott i morgon!

Godnatt alla ugglor, för nu ska jag njuta av egentid!

Inga kommentarer: