Translate

onsdag 19 augusti 2009

Hemma ute på vår tomt.

Sen jag blev sjuk för snart fyra veckor sedan har jag inte varit ute på tomten någonting. All min utevistelse har varit promenader, träning och aktiviteter med barnen någon annanstans. I dag har jag klippt den gamla gräsmattan vid lekparken så att barnen kan använda sin utemiljö, jag har gungat med ungarna, tittat på när de hoppat på studsmattan och följt deras upptåg i rutschkanan. Sen har jag rensat vårt jordfält på leksaker eftersom Hasse skulle komma idag och göra iordning nästa anhalt av det som ska bli gräsmatta. Han har inte kommit än. Just nu är det ett tistelfält där ute och jag längtar efter att han ska ta sin stora skopa, rensa bort allt, släta till och lägga ut matjord så att det ska se prydligare ut på vår baksida. Det vore ju kanon att kunna så lite gräs till nu i augusti.
Tistelfält - men snart gräsmatta!!!




Vad jag ville ha sagt är att: vad skönt det var att få vara ute och hemma för en gångs skull! Vad skönt det kommer bli nästa år när vi kan utnyttja tomten ännu mer och titta ut på något fint!

Nu börjar mina barn låta som små mistlurar. Det brukar betyda att det är dags för mat. Min mage kurrar också så det är väl bäst jag går och gör lite köttfärslimpa.

Bilden visar vår nysådda gräsmatta från i år, lite finare än resten....

Inga kommentarer: