Translate

måndag 24 augusti 2009

Måndag

Så har veckan börjat igen. Och jag kommer aldrig mer kyssa en man under 35 år. Grattis min älskling på din dag, som du firar genom att riva loss taket på det lilla röda huset. Annars har jag haft en bra dag då jag suttit och pluggat på Färjargården. Min mage kurrar och är hungrig så mest tänker jag på hur goda mina köttbullar ska bli. Sen kan jag konstatera att jag gillar att höra min röst, eftersom det kom lite folk hit och jag har hållt låda i två timmar, utan att fatta det själv, men hes är jag. Det är faktiskt ett drag jag inte gillar med mej själv. Dessutom drar jag hela tiden paralleler till mej själv.URTRIST! Nåväl även solen har sina fläckar, och det här är väl nåt jag måste jobba lite hårdare på. Förr var jag en hejare på att lyssna på folk, nu kan jag liksom inte hejda mej. Jag säger då det, barnen har gjort att jag förlorat alla mina forna talanger. Då är det tryggt att veta att jag fått nya. Gäller bara att integrera dem till en suverän, explosiv personlighet i samma kropp. Har föresten börjat skriva igen efter fem års frånvaro. Det är skit kul! Då känner jag igen vissa bitar hos mej själv igen. Sakta erövrar jag bit för bit, lite terräng i taget. Jag tycker det är spännande att vara med på min resa med mej själv. Vilket ioförsig är kul eftersom jag lever med mej 24 timmar om dygnet. Nu ska jag natta hjärtegrynen och i morgon är det skola. Men dagen börjar med frukost i bilen och en tur till returpunkten klockan sju på morgonen innan jag lämnar på dagis, åker hem och lämnar kärran för att sedan tuffa till universitetet. Livet är inget för latmaskar. Dessutom börjar tennisen i morgon för mina två äldsta. Vardagen kommer!!!

Inga kommentarer: