Translate

lördag 1 augusti 2009

Ännu en dag på landet

Min sons tjat om en lillebror håller på att terrorisera ihjäl mej! Jag som har så svårt att säga nej...Men det har gjort att jag fallit i tanken på att kanske bli stödfamilj åt en liten pojke..... Fast det får bli i sådana fall när övervåningen är färdig byggd så vi har gott om plats. Men det skulle kanske vara lite skoj....hmmm, får tänka på saken ett år eller så.

Jag har börjat träna min älskade Bobbo i freestyle. Man skulle kunna säga dans till musik, men mest är det väl konster till musik. Det är skit kul, men jag har lite svårt att veta vad jag ska lära honom, och vad vi ska använda det till. Det gäller ju att komma på ett bra program. Men nu kan han iallafall spela död, stå på bakbenen, sitta fint, give me five, snurra åt båda hållen, rulla, armhävningar, hoppa över mina ben och andra lite mindre små trix. Så förhoppningsvis kan vi starta i någon tävling nästa år, när vi fixat till ett program. Nu närmast är det en inofficiell agilitytävling som gäller. Hoppa hinder springa genom tunnlar och kasta sej runt i slalom. På torsdag är det dags. Så håll tummarna för mej. Har tränat en del de sista veckorna, men de senaste två åren har det mest varit lydnad. Hade tänkt att få tre första pris i elitklass, men han visar tydligt att han inte vill så efter sista tävlingen i juni lade jag ner lydnaden på obestämd framtid.

Jag är sjuk idag. Inte super dunder, men tillräckligt för att det ska vara jobbigt. Helst hade jag velat ligga i sängen och läsa, men det är svårt med tre små barn. Så istället satte jag alla på att måla. Jag målade hus, de målade en trädgårdssoffa. På nåt sätt förträngde jag hur jobbigt det är att ta hand om efterarbetet med tre stycken barn, penslar, målarpytsar, kläder och allt detta kladd!!!!!!!!! En frisk Åza hade muttrat lite, men nu när jag är sjuk ville jag bara dra ett täcke över huvudet och vänta på att gubben skulle komma hem och ta hand om allting. Men nåt säger mej att barnen inte hade velat bli utelåsta fram till i eftermiddag. Så in i duschen med dem och skrubba deras små händer och armar fria från den vita färgen innan de hann kladda ner soffa, tapeter, golv och leksaker. Det räckte med Mittemellan N;s härliga(!) val att lägga sin pensel på fem olika ställen på altangolvet, som i vanliga fall är träfärgat...Nu har iallafall gaphalsen Lilla N somnat och de andra två tittar på Pingu.

Vem sjutton kan komma på ett program som Pingu? Ett gäng pingviner och deras vänner som pratar pigvinska, dvs ett språk INGEN förstår. Nåja barnen tycker om det och de ger mej chansen att blogga lite.

Snart börjar skolan igen och jag har ett år av samhällsvetenskapliga studier framför mej. Jag måste inhandla ny väska, nya block, pennor, plastfickor, post-it lappar och litteratur. Detta höstmoment är nästan lika kul nu som när man var liten och terminstarten närmade sej..

Shit nu har jag fått hicka också. Nä nu ger jag upp, jag lägger mej på soffan och övertar barnen att titta på James Bond istället....

Inga kommentarer: