Translate

torsdag 26 november 2009

Uppgift!

Jag sitter med en uppgift som i sej inte är så svår. Den är lite tråkig att göra, men säkert ganska nyttig. Jag ska skriva ett okänt dokument med en didaktisk analys på de de lektoner jag har haft under min praktik. Frågan är hur många sidor? Vad ska huvudpunkten ligga på? Behövs en modell? Vad är det som ska analyseras? Mej? Lektionen? Ämnet? Innehållet? Elevernas utveckling? Formen?

Det hela sk resultera i ett seminarium där vi ska berömma och kritisera varandras redovisningar. Ganska kul, men redovisningen ska ha sin botten i texten vi ska skriva, som ska handla om vad?
Jag har mejlat och frågat, men det lär väl ta ett tag innan jag får svar. Texten ska lämnas in på onsdag. Ganska långt tills dess kan man ju tycka. Men jag har barnen och kan inte plugga i morgon, hela helgen är korvstoppad med saker, så då återstår måndag och tisdag, som vi har lektioner på. Det blir inte mycket tid kvar. Så jag behöver denna dag till att skriva om jag ska ha en chans att göra ett bra arbete..... Känner lite press nu faktiskt!

Inga kommentarer: