Translate

torsdag 19 november 2009

Kväll en torsdag när inget blivit städat.

Har lyssnat lite på Melody, barnen har precis somnat. Mittimellan N vill börja spela handboll, jag vill bli av med huvudvärken. Kvällen är mörk och eftersom det har regnat så mycket har jag inte varit ute och gått med Bobbo på tre dagar. Regn + snoriga barn = väldigt sjuka barn = inlåst i två veckor. I stället har han roat sej med diverse övningar på tomten. Jag skulle vilja vara sugen på varm choklad, eller en varm smörgås, men jag är mätt. Jag skulle vilja ha lusten att titta på ett av alla dessa program jag spelat in under veckan, som jag inte har haft tid att se, men jag tror att jag mest känner för att gå och lägga mej. Men jag vill inte.

Kanske tonårs fasonerna har gnuggat av sej på mej nu när jag vandrat i korridorerna bland hormonstinna, obstinata och förvirrade ungdomar. En rätt härlig känsla faktiskt.

Inga kommentarer: