Translate

söndag 22 november 2009

Intressanta reaktioner!

Jaha så har jag blivit lite hudflängd också. Intressant! Jag har fått två kommentarer på mitt inlägg "pedofilen" som ni kan gå ner och läsa. Det ena är från en släkting antar jag. Som är självklart anonym och skitförbannad och hoppas att jag blir stämd för förtal. Eftersom denne mycket riktigt påpekar att att han inte är dömd ännu.

De andra kommentaren kom från Folkfronten som är väldigt ivriga på att påpeka att han inte är medlem där. Jag har förstått att han inte var välkommen där därför valde jag att lägga in deras kommentar till artikeln på IPs sida från just dem som säger att han inte är medlem hos dem, även om han kanske sympatiserar med deras åsikter. Jesper hade en väldigt trevlig ton och hoppas att objektet ska bli dömd. Det hoppas jag med.

Nej jag blir inte rädd, jag blir inte ledsen. Jag står för att jag citerat en annan källa som publicerat bild och namn. Kanske lite emot mina principer eftersom killen inte är dömd. Men när det kommer till dem man håller av har man en viss tendens att rucka lite på reglerna. Skulle det ha varit mina barn hade jag demonstrerat utanför hans fönster varje dag. Så förbannad och upprörd får man bli som anhörig. Står man lite utanför har man inte samma rätt, då får man hålla sej till spelreglerna. Och även om jag nu ruckat lite på mina principer så tycker jag inte att man får rucka hur mycket som helst trots sin upprördhet. För i en rättsstat som vi lever i så har rättvisan sin gilla gång, och antagligen mår denna unga kille skit just nu, Kanske har han blivit utsatt som liten, vad vet jag? Vad jag misstänker är att om han hamnar i fängelse så lär han bli straffad igen och igen. Denna typ av brott brukar inte bli sedd med blida ögon inne på anstalterna. Dessutom har jag hört det tisslas om att han är väntad. Men som sagt, vad vet jag?

Oavsett vad man tycker om killen är denna typ av brott vedervärdig. Man har inte rätten att förstöra en ung människas liv bara för sina egna perversa drömmars skull. Och personligen tycker jag inte att man har rätt till sin egna sexualitet om det innefattar våldtäkt, pedofili, nekrofili eller andra perversa avarter där djur eller människor skändas. Sex ska vara ett samspel mellan två individer som är mogna nog att ta ansvar för det som sker. Kastrering är ett straff som skulle tillämpas i landet tycker jag. Men det är min personliga åsikt!

Inga kommentarer: