Translate

lördag 21 november 2009

Lördagsmys

Jag är ensam i huset. Hur firar jag det? Genom att städa. På drygt en timme har jag dammsugit, städat toaletten, dammat, torkat skåp och skurat golv. Varför går det inte så här fort när barnen är hemma?

Nu väntar jag på min bästa vän. Vi ska dricka lite cider (alkoholfri, för barnen kommer ju sen), lite varmchoklad, lite te. Vi ska tugga lite på vindruvor, jag har glass och så ska vi prata. Utan små glada eller ledsna barnröster. Bara vi två. Härligt. Det är riktigt lördagsmys!

Barnen roar sej med sina kusiner. De har köpt pepparkakor, glass och bullar, tagit med sej film och ska till sina favoritpersoner, alla kategorier, familjen Diaz-Nilsson. Med sej har de sin far som de träffar på tok för lite och jag är alldeles säker på att de kommer att njuta lika mycket som jag!

Inga kommentarer: