Translate

lördag 2 juli 2011

Trasig bil

Bilen är trasig. Jo jag förstår att du skrattar nu Neli.......(hmpff) men den blev helt återställd faktisk när jag åkte och handlade. Det skrapade om bilen, som sjutton. Men så försvann det och bilen var som vanligt igen. Tills Marcelo körde skyliften i diket, snodde min bil och tvärnitade för att få hjälp. Då hände nåt. Nu står den helt still. Jag är strandad. Fast i min lilla by. Så idag  tog jag tillfället i akt och umgicks med massor av grannar. Tog en promenad med pensionärerna i backen medan Lilla N cyklade, stod och babblade lite med grannen mittöver och åkte bort till grannen på ettan och fikade på bubbelvatten och saft till ljudet av åskan och hällregnet. Jag tog även tillfället i akt och läsa tidningen jag köpte för en vecka sedan och somnade gott efter ett par sidor. Nu har jag spelat Wii tennis med ungarna och letat efter min kamera som är spårlöst försvunnen. Allt medan Marcelo och Macke har målat vårt halv gula hus till den fina, mörk gråa nyans jag har valt. I morgon hoppas vi på uppehåll så vi kan ta en sväng ner till sjön medan grabbarna målar. Vore ju skönt att bli klar med den tröstlösa målningen nångång... För då kan Marcelo fixa min bil, och jag kan åka och träffa alla underbara människor som sms:ar och frågar om vi kan ses.

Inga kommentarer: