Translate

söndag 24 juli 2011

Lille Skutt

Mittimellan N travar, jag håller o försöker
fota samtidigt.
Pluto i stallet. Lille Skutt var skeptisk.
I dag var vi tillbaka i stallet. Och hundarna fick vara med. Pluto har inget stallvett överhuvudtaget. Ska hundarna med nån mer gång så blir det en och en. Så det så! Pluto sprang och trängde ut Lilla Skutt när han travade med min dotter på ryggen.... Tok hund. Lilla N var som mest oppstinat så Isabella fick ta henne och hundarna och gå hem efter halva ridturen. Jag var vansinnig. Men Lille Skutt är en underbar ponny och jag blev snart på bättre humör. Det är så mysigt att vara i stallet, andas in doften, borsta, mocka och allt som hör till. Och ungarna älskar att vara där. De borstar, kratsar hovar och borstar stallgången med stor glädje. Det är inte bara ridningen, utan hela upplevelsen de uppskattar. Jag är så glad att jag kan ge mina barn den här upplevelsen.
Lille Skutt i hagen

Inga kommentarer: