Translate

måndag 4 juli 2011

Musiken är kirrad.

Halva natten satt jag med musiken till programmen jag ska tävla med. Av någon anledning funkade inte mitt redigeringsprogram på datorn som jag använde förra året. Kunde inte bränna ner det färdiga resultatet. Och det tog några timmar att komma underfund med det. Så ladda ner nya gratisprogram och sedan sätta sej in i de innan jag kunde fixa till musiken och sedan bränna ner fel låtar på sista  inspelningsbara cd;n vi hade. Grrrrrr!
 Men efter ett frenetiskt letande klockan två i natt hittade jag en tom skiva till och nu är musiken på plats tillsammans med namn på mej, artister, låtar och längden på dem. Jag gjorde korta program. HTM är 1.20 och freestyleprogrammet blev 1.37. Längsta tillåtna tid är 2½min. Sen gjorde jag något som jag aldrig annars gör; jag läste reglerna ( nu skulle Nettan skratta åt mej om hon läste det här...) Och då upptäckte jag att delar av mina rörelser inte funkar, så då får jag planera om. I dag har jag klippt gräsmattan och plockat hundskit så idag kan jag öva ute, så som det kommer vara på riktigt alldeles snart. Och kanske kan jag utveckla programmet lite till. Nu är jag på gång gott folk!

Inga kommentarer: