Translate

torsdag 14 juli 2011

Inför i morgon


Bobbo går i "mellan". Vilket betyder mellan mina ben i HTM
I morgon smäller det. I morgon ska jag tävla med Bobbo Bus. I freestyle. En officiell tävling. Hans första eftersom freestyle blev officiellt i år. Jag är JÄTTE nervös. Det ena programmet hade jag inte bestämt turerna kring när morgonsolen steg över nejden. Det andra programmet hade jag inte satt eftersom Marcelo ville att jag skulle ändra i den. Men idag lade jag krutet på HTM programmet ( gå-fot-program. heelwork to music). Kondition har jag inte kan jag konstatera. Skönt att jag ska börja på idrottskola till hösten så att jag blir motiverad att träna upp flåset! Flera grannar har stannat upp och kollat när jag har hållt på idag. Såklart tycker alla att vi är duktiga, de flesta har ju inte sett ett freestyleprogram förut. Så det berömmet tar jag med en nypa salt. Men vad jag är genuint glad för är att de kommenterat att Bobbo ser så lycklig ut när vi kör. Jag ser ju inte det. Har jag tur ser jag små korta glimtar av min hund medan vi dansar på. Hans glädje är det jag sätter i främsta rummet. Hans signum. Glädje. Min älskade vovve. Min äldsta son. Han värmer mitt hjärta. 


Bobbo rullar. Vilket är i inledningen av vårt freestyleprogram
Nu är rutinerna klara. Nu vet jag hur jag ska göra och när jag ska göra det i låten. Förhoppningsvis kommer jag ihåg det i morgon när musiken drar igång. Gör jag inte det kommer jag improvisera hej vilt. Det kan ju inte bli värre än att vi diskar oss, och vad gör det? Men kul skulle det vara om det gick bra för oss. Både poängmässigt (vilket är viktigast) och resultatmässigt. Åhhhh, jag är så spänd! Hoppas vädret blir bra nu bara!

Inga kommentarer: