Translate

söndag 24 juli 2011

Nu ska bilen rulla

Jag tvingade Isabella att vara barnvakt medan jag åkte till Biltema för att hämta bomsoket vi väntat på i en vecka. MORR. Nu är jag trött på att vara utan bil. Den står där utanför garaget, utan hjul, på pallbockar. Så retfullt. Jag har gått in i fjärde veckan utan bil. Och inte för att det är långtråkigt hemma. Det finns att göra. Men det finns så mycket kul att göra utanför vår lilla by med... Och jag vill ha tillbaka min bil nu. Vill kunna åka och träna. Åka till parken, ta en glass, åka till Kolmården, eller varför inte åka och handla? 
Nöjd o glad på väg hem i Marcelos bil.
Nu är delarna på väg, min bil kan bli klar!
Medan jag och Lilla N letade rätt på hyllorna med våra grejer så hittade jag en del som jag skulle vilja ha. Vad mycket kul de har på Biltema! Med i påsen åkte inspelningsbara cd-skivor (äntligen!), en regnponcho och en picknick filt. Sedan lovade jag mej själv att komma tillbaka efter semestern. När vi inte är i skriande behov av alla våra pengar. Nu hoppas jag Marcelo fixar min bil i morgon. Måndag är det besiktning.

Inga kommentarer: