Translate

måndag 11 juli 2011

Kvällssvammel

Mår illa. Ont i huvudet. Är hungrig. Och trött. Då blir jag arg. Så nu är jag arg. Tjurig. Vet itne vad jag vill. Jo att ungarna ska somna så att jag kan gå och lägga mej. Läsa en halvbra bok. Eller ännu hellre en bra bok. Men den jag läser nu är halvbra. Kommer inte riktigt in i den eftersom jag somnar efter en sida. Och sen läser jag inte på tre dagar. Sedan blir det en sida igen. Inget bra. Men boken duger. Sängen duger dock inte inte. Får ont i ryggen av den. Vill ha ny. Men kuddarna är sköna. Ibland sover jag på soffan. Det gör Marcelo ledsen. Men min rygg glad. Men jag sover inte så länge jag behöver i soffan. Så då blir jag trött. Och när jag är trött blir jag ledsen. Så soffan gör mej ledsen. Sängen gör att jag får ont. Inte undra på att jag är trött.....


Jag längtar efter min bil. Det är körförbud. Men det gör inget. Den har förnärvarande inga däck. Står på fyra pallar. Har fått besiktningstid på fredag nästa vecka. Bilen borde vara klar i helgen.Ska se om jag kan ringa Annelie och tindra med ögonen. Men jag gillar inte sånt. Att utnyttja folk jag känner. Så jag låter nog bli.


Har fixat barnvakt till helgen. Skönt. Jag berättade inte att jag tänkte stjäla deras bil samtidigt. Tänkte berätta det på fredag. Jag ogillar starkt att be om hjälp. Men andra kanske gillar att hjälpa? Hur kan man veta det? Svåra saker. 


Somna nån gång då!

Inga kommentarer: