Translate

torsdag 7 juli 2011

Städat

Vårt vardagsrum
Det har väl inte undgått någon läsare att jag inte är ett stort fan av städning? Men däremot tycker jag om att ha det fint runt mej. Fint = undanplockat, dammat och rena golv. I dag har jag påbörjat städningen. (för  mej tar det alltid 2 dagar att städa) Fått undan alla saker så nu är det bara tvätt, dammning, lister och golv kvar. Det är så himla skönt att sätta sej med dämpad belysning och känna att det är ok. Att det är fint. Då njuter jag lite extra. Dessutom gillar jag vårt hus. Planlösningen, färgerna. Även om jag inte är nöjd över möbleringen och de kala väggarna så känns detta hus som en fröjd att komma in i. Jag är hemma. Jag trivs. Sakta men säkert kommer vi få ordning här. Bli klara med övervåningen, få lite fix på tomten och få undan alla möbler som inte ska vara här nere i vardagsrummet. Det tar ett par år. Men under tiden så njuter jag faktiskt ändå. Speciellt nu när vi har gräsmatta utanför och inte bara leråker. Ja, jag tror en kopp te skulle sitta fint nu när jag är ensam vaken i natten.

Inga kommentarer: