Translate

söndag 3 juli 2011

En grund har lagts

Bobbo tränar trix i hallen
Jag har nu grunden till två program. Jag pratar hundträning och freestyle så klart. Under kvällen har det pumpat ur musik från högtalarna och altanen fick bli vårt dansgolv, precis som förra året. Jag är ju inte så bra på det här med dans och koreografi, men vad sjutton spelar det för roll? Jag har så himla roligt! Det börjar som en grundidé. Sen låter jag musiken flöda högt och så ser jag vissa rörelser. Sedan börjar jag med början, ser om det är saker som Bobbo kan. Får med mej honom i ett par rörelser, kollar av hur fort eller sakta vi kan göra sakerna tillsammans innan jag dansar på som en galning och lär in nya trix med Bobbo. Sedan sätter jag musikens längd. Och tillslut repar vi om och om igen till musiken för att få till det sista. Som den totala rookien jag är blir det lite halvbra allting. Men jag tänker nog att det ska räcka till bra poäng så att vi kan ta diplompoäng om programmet sitter på tävlingsdagen. Om två veckor. Marcelo undrar oroligt om jag verkligen kommer hinna. Jag hoppas verkligen det!


I dag fick jag den brilljanta idén att ringa min kära kusin som hållt på med westernridning. Och japp hon var villig att låna ut chaps och cowboyhatt till mitt ena program. (Hoppas bara jag kommer i dem!) Det blir ju lite roligare när utstyrseln passar låten! Så nu är det hägslen och en svart o vitrandig tröja som behöver inhandlas. Hatt får jag låna av sonen.   Åhh det är så roligt och spännande!

Inga kommentarer: