Translate

måndag 25 juli 2011

Plocka bär

Röda vinbär redo att tillagas
I dag åkte vi till min farmor och plockade lite bär. Mest för att hon vill det. Hon har mycket bär. Jag vet inte riktigt vad man gör med bär. Äter dom? Sen då? Jag är liksom inte så husmoderlig på det sättet. Men farmor börjar bli till åren och att blir glad när någon plockar av henne på lite frukt och bär. Så tillsammans, alla barn, hundarna och jag och farmor fick underbar timme ute i trädgården. Ungarna var hellyckliga. Isabella började sin vana trogen att göra ingenting, innan hon plockade och åt för glatta livet. Så farmor var glad för vårt besök. Lycklig över att kunna ge oss någonting och vi kom hem med massor av krusbär, körsbär och röda vinbär. Sen då?




Mumsiga röda och mörkröda körsbär
Körsbären har jag lagt i en skål. Misstänker att de ryker fort. Krusbären ska jag koka kräm på i morgon och av en bunt vinbär har jag kokat min första saft. Och den blev riktigt god! Riktigt god.!

Inga kommentarer: