Translate

söndag 24 juli 2011

Pyrits nya hem






Min sköldpadda Pyrit skulle få ett rent hem idag hade jag tänkt.Så jag tömde akvariumet och rengjorde alltmedan ungarna tjatade om att få hålla Pyrit. När jag var klar satte jag helt sonika ut honom i gräset och lät barnen klappa fritt. Men så fick jag en idé. Jag inredde ett nytt litet hem för min älskade padda ute i solen. Lite vatten, men där ville han inte vara, och mycket gräs. I början var han blyg och låg helt stilla. 
Men jag tror nog att inom sinom tid kommer han trivas därute i den riktiga naturen. Nattetid får han såklart tillbringa inne. Lite rädd är jag att nån skata eller kråka ska bestämma sej för att hacka på honom. Ombyte förnöjer. Han är värd lite mer plats och kärlek här i huset.

Pyrits nya lya. Här upptäcker han de målade
väggarna längst upp till höger

Inga kommentarer: