Translate

söndag 3 juli 2011

Det spritter av glädje

Varje morgon vaknar jag mitt i en dröm om mitt nya jobb. Jag längtar faktiskt efter att få börja. Tycker det känns långt fram till 13 augusti. Undra om det är så Stora N också känner inför sin skola? Att längta till jobbet är en ynnest! På kvällen när vi sitter tillsammans säger jag orden högt med jämna mellanrum - Jag har fått ett jobb. Det känns skönt att säga det. Och jag får puffa ut lite av den glädje jag känner. När jag fick mitt förra jobb kände jag mest lättnad över att det fixade sej. Jag var nervös för min första termin i ett ämne som jag inte praktiserat i. Min styrka är ju SO. Jag kommer ihåg att jag stod i backen vid våra brevlådor och pratade med vår granne Therese på vägen hem från intervjun när de ringde. Jag fick jobbet. Och jag undrade om jag skulle ro iland det här. Nu har jag testat på arbetet. Överlevt en termin, gått igenom alla årskurser. Jag känner en mycket större självsäkerhet. Och jag är trygg i ämnet. Jag älskar att undervisa i språk. Jag har fått jobb! Visst känner jag anspänning också. Nervositet. Men på ett härligt sätt. Nu längtar jag till på fredag. Då ska jag få andas in luften på skolan. Se klassrummen förhoppningsvis också min arbetsplats. När jag blundar ser jag mitt skrivbord framför mej. Undra om det ser ut så i verkligheten? Kanske får jag träffa nån kollega, antagligen inte, men kanske. Människor jag ska arbeta med i många år framöver. Det är så häftigt! Jag är så himmelskt glad. Det spritter så mycket att jag inte kan vara tyst!

Inga kommentarer: