Translate

onsdag 1 december 2010

Nattsudderi

Lilla N ligger i sin säng och hostar och hostar. Min hals värker men jag är rätt pigg ändå. Jag har nu suttit i 2½ timme med uppsatsen. Jag var ju på handledning igår. Vet inte om jag ska mysa eller rysa. Kritiken blev att hela början är jättebra. Fantastisk, nästan klar. ( Fast det är den jag suttit med nu och behöver minst 5 timmar till för att rätta till). Men att den början kräver en fantastisk analys för annars så blir man besviken. Och så bra är inte analysen än. Tack det vet jag, den är ju knappt påbörjad! ( Den är nu på 12 sidor och inte ens hälften klar.) Och jag behöver skriva om ett par gånger innan det flyter på. Jag börjar få tidsångest! Men nu blir det inget bra. Bara sluddriga natt tankar så jag tror jag är smart om jag går och lägger mej nu. Jag har en hel dag i morgon med. Sen ska jag skicka in skiten! Blääää! Jag är nervös nu. För tiden är ett dilemma. Det är inte bara texten som ska berabetas, det är även själva resultatet. Och sen sk jag vara modig nog att slå andra forskare på fingrarna och säga att deras resultat är gamla ( de utkom 2009, 2010) och att mina begrepp och min analys visar att skolorna arbetar på ett annat sätt. Det är att sticka ut hakan, och jag gillar inte att åka på en smäll. Men det är det som ska göras. Sänd lite tankar till mej, om de är snälla, så har jag kanske mod och kraft nog i morgon, eller rättare sagt senare idag.

1 kommentar:

Neli sa...

Skickar kramar, Tankar, styrka, energi och allt annat jag kan komma på att du behöver. Även om det känns rörigt och jobbigt nu så ska du se att det faller på plats i morgon. Du fixar det! det vet jag!