Translate

onsdag 8 december 2010

Häromdagen Pluto

Nya dagar, nya upptåg. I måndags ( jag vet ligger lite efter med blogandet) var det dags för nästa veterinär kontakt. Då min lilla goding ätit upp soppåsen. Eller inte själva påsen utan delar av innehållet medan jag hjälpte Lilla N på toaletten. Gissa vad som låg i? KYCKLING BEN! Så klart. Vi hade ätit kycklingben, ni vet de där som bedstår av ett ben och lite kött på som man håller i handen. Barnen älskar dem och många ben blev det. Pluto älskar dem också. Tydligen. Långt bak i mitt huvud visste jag att det fanns nåt att göra. Men kom inte på vad. Men det var de så snälla och upplyste mej om när jag ringde. SPARRIS. Så straffet för lille Plutoman blev ännu mera mat.... hmm rimmar illa. Men han åt med väldigt god aptit och de verkar ha gjort susen. För än så länge inga diaréer. Inget blod i avföringen. Så jag håller tummarna att det gick vägen.














I går var det dags igen. Med tratt hittade han en bajspåse jag glömt kasta. Den låg i korgen i vagnen. Med en liten klutt Bobboskit i. I går var påsen ett minne blott och avföring var insmetat på hela Pluto. Så det blev duschen. Tur att han är smidig att bada. Så nu luktar han gott, är julbadad men med bajs och kyckling i magen. 


Herre jösses. Hur ska detta sluta?

Inga kommentarer: