Translate

fredag 17 december 2010

En fredag innan jul

Vilken dag! Halva natten har bestått av att rusa ut med Pluto som bajsat frön varje halvtimme., Lilla N som haft ont i magen och skrikigt som en stucken gris. Körde fast bilen så jag missade sjukhustiden. Nästan helt tomt med bensin, tanka och sladda in på förskolan här hemma i byn efter att ha lämnat tjejerna. Där fick stora N träffa några av sina blivande klasskompisar o hamnade genast i en brottningskamp med en kille, Oliver som han vann över och med Natahalie som han fick stryk av. Med en röd bula i pannan gick han leende därifrån efter att fått kakor och saft. Då var det dags för en vallning inne på blivande skolan. Han fick träffa en av sina blivande fröknar och blev jätte stolt när han själv kunde läsa vad det stod på tavlan inne i klassrummet. Vi kan väl säga så här. Klassrummen ser inte ut som förr! Här var det soffor, transformersgubbar, lego, dockhus och stora samlingsmattor blandat med läroböcker, pennor och annat skolmaterial. Personalen var verkligen super trevliga och jag tror det blir en perfekt miljö för min brottningstokiga, bokstavsälskande matematiker. Sen har dagen fortsatt i samma hårda tempo med promenad med hundarna, tömning av alla saker på barnens förskola när jag hämtade mellandottern. Vidare till bilfirman, förälskade mej i en blåmetallik sak. Kunde knappt slita mej. Älskade allt, utom priset. Jag avr där för att hämta delen som gått sönder i min bil som gör att bilen knappt är körbar. Handla, hämta Lilla N som pga magvärk var hos Juan innan jag somnade i bilen på vägen medan Lilla N tjatade; Är vi hemma nu? Är vi hemma nu. Jag körde vidare. För jo, jag stannade vid en busshållplats. Jag lyssnar på kroppen den här veckan. Nu är jag hemma och försöker vila en stund innan beställd mat ska tillagas, pasta och köttbullar. Jag är glad att kvällen snart är här och att jag i natt ska försöka sova. Om inte Plutos bajseri fortsätter. Många frön ska ut liksom........

Inga kommentarer: