Translate

torsdag 9 december 2010

Träna valp


Medan middagen puttrade på spisen gjorde jag ett försök att träna lydnad med Pluto. Han sätter sej gärna snett, så då använde jag köksskåpen som hjälp. Han var jätteduktig. Men det är dags att träna lite mer på förtroende tror jag. Sen tratten kom på så har han börjat tveka lite. Så det blir högprioritering nu ett par dagar framöver. Ligg, sitt, tass och tunnel mellan mina ben var några andra moment vi körde innan hundarna fick ett varsitt ben att tugga på. Jag måste leta rätt på min klicker igen. För den var riktigt effektiv på min underbara, busiga valp. Spännande att tänka att vi ska tävla i sommar nångång. Om vi kommit så långt vill säga. Men vi siktar på det!
Fot. total fokus på handen, lite fel. Avhjälpt med klicker

Godag, godag!

Ligg. Han har ett snyggt läggande o rätt fokus
Bobbo njuter av benet och skiter i träning.
Äntligen ben! Bra avslutning på träningen.


Inga kommentarer: