Translate

torsdag 30 december 2010

Äventyr på isen

 
Alicia har äntligen lärt
sej åka skridskor som en prinsessa.
Lilla N ramlade och var nöjd med att
sitta och titta på isen oxå.
Idag gjorde vi vinterns första, riktiga aktivitet. Vi drog på oss skridskorna och drog ett par rovor. Mitt minne är ju bortspolat och till min fasa så hade jag glömt hjälmarna hemma. Jag chansade och lät dem åka ändå. Med på äventyret var Frida och hennes tjejer Emma och Alicia samt Nikki, mina barns syssling från Halmstad. Lilla N stod på ett par skridskor för första gången. Det tackar vi familjen Altun för som sponsrat oss med skridskor. Hon var överlycklig! Stora N var ganska säker på isen, och det var kul att se att han inte tappat alltför mycket det senaste året. Emma var isens drottningen och sopade banan med oss allihopa. Mot slutet snörade även jag på mej grillorna. En olycka hände med sonen min och han har nu en krigsskada på kinden som bevis för dagens bravader.
Jag testar grillorna. Ett tappert men stappligt försök. Emma åker brevid

Jag stapplar runt medan Emma visar
hur man egentligen ska göra.








Nikki undkom med blotta förskärckelsen
Fika och lekstund. Pluto dödar apporten.
Han skötte sej suveränt.
 Jag stapplade runt och försökte se någerlunda graciös ut medan Nikki skrattade och fotade. Själv vågade hon inte dra på sej några medar. Men hon är gravid så hon är ursäktad. För den här gången! Till vår förvåning kunde vi vara flera timmar ute på isen. Lite varm choklad och några kex och smörgåsar höll andarna vid liv lite längre. Hundarna fick vara med. Pluto hade sin första tur till offentlig is och skötte sej exemplariskt. Bobbo firade födelsedagen med att apportera så mycket han orkade. Det var riktigt skönt att komma ut i den friska luften. Efter att åter leka nattuggla och sitta i timmar framför datorn för att försöka rädda en hel termins spanska uppgifter på mindre än en vecka har jag gått in i nåt stadie då jag åter existerar och inte riktigt är närvarande. Vinterdagen fick mej att vara här igen. Under några timmar. Nu har jag lust att gå ner och skotta isen på snön så att vi kan åka här hemma också. För det var riktigt skoj!


Mittimellan N fick lära om sej att åka. Men blev
skapligt bra mot slutet.

Inga kommentarer: