Translate

söndag 12 december 2010

Förberedelse kväll

Presenter till fröknarna o en bebis

Luciakläderna redo för morgondagen
I morgon är det LUCIA. En stor höjdpunkt för ungarna. Så nu i kväll har vi panikgjort allt det vi inte hunnit förut. Baka lussebullar, slå in alla paket till förskolepersonalen, sätta ihop luciakronan, plockat fram peppakrakskläderna och strukit stjärngosselinnet. Till min stora skräck färgade strykjärnet ena ärmen i ett grå-rutigt mönster. Skit samma tänkte jag och fortsatte. Då tittade Stora N på mej och sa - Mamma det är nog bäst att tvätta om den där. Jaha uppläxad av sin son. Så nu tummlar linnet runt i tvättmaskinen och jag får börja om att stryka när det är klart. Klockan halv sex ringer klockan i morgonbitti. Jag får nog sova på saoffan om jag ska ha en sportslig att vakna i morgon!

Inga kommentarer: