Translate

måndag 20 december 2010

Min nya arbetsplats

Idag har jag varit och sett på min nya arbetsplats och fått mitt nya schema. En smula nervöst var det. Åsa, hon som haft jobbet innan var den som mötte upp mej. I fredags fick hon reda på att hon fått sparken och att jag fått jobbet. Jippi, god jul eller nåt. Men jag älskar min arbetsplats. Alltså rummet där jag ska sitta. Placeringen jag har är inte den absolut bästa men inte långt ifrån. Skolan är gammal men ändå rätt latjo och mysigt planerad. Det enda jag inte gillar är lukten på våningsplanet som jag ska vara på. Klassrummet var helt ok. Ett typiskt klassrum och lukten var bra. Jag tror jag kommer ha ett tufft jobb framför mej. Men jag tror också det kommer vara helt underbart. Alla säger att det är ett bra arbetslag och bra kollegor. Dessutom kanske en SO lärare går i pension till sommaren och den tjänsten tracktar jag efter! Utöver det fick jag jobbet på gymnasieskolan jag sökte. Men jag tror inte att det praktiskt går att få ihop. Mitt mål blir att göra ett suveränt jobb med eleverna denna termin så att jag får fortsätta sedan.


Om sanningen ska fram så är det först nu som jag känner att jag faktiskt har ett jobb igen. För första gången sen 2003. Det är ett tag sedan.

Inga kommentarer: