Translate

torsdag 9 december 2010

Dagens Pluto


Japp, nu har han varit i farten igen. Med tratt på huvudet så lyckas han ändå hitta på hyss. Funderar på att döpa om honom till Emil. Klart är i allafall att jag måste fundera ut nåt vettigt så att det tar slut snart. Och nej, jag slår inte min hund till lydnad, så det förslaget försvan! Med träning kan jag nog åstadkomma det mesta. Problemet är att han är en ängel när jag är hemma... Synen som mötte oss i går när vi kom hem från affären var inte rolig. Marcelo hade druckit hemmagjort bubbelvatten och lagt julmustsmak i. Flaskan stod kvar på golvet när han lämnade huset. Flaskan var en sil när vi kom hem. Över hela golvet låg det julmust-vatten plus i stora luftmadrassen. Undra om den går att tvätta? Så barnen blev parkerade i hallen medan jag skurade golv. I vardagsrummet. I köket. I hallen! Välkommen hem liksom!

Synen som mötte mej när vi kom hem. INTE ROLIGT!

Inga kommentarer: