Translate

måndag 6 december 2010

v 12

Uppsvullen och illamående
Eländes veckan. Jävla skit vecka rent sagt. Jag har inte varit mej själv. Inte någonstans. Det har känts som att leva i ett vakum, ändå ser jag på bloggen att jag faktiskt gjort annat än att sitta framför datorn och skrivit. Det är positivt och negativt att ha guldfisk minne. Just nu dåligt. Känns som jag blir äten levande innifrån. Och när jag känner så här så tar jag ut stressen och frustrationen på mina matvanor. Med andra ord jag har ätit urkasst den här veckan. Det började med att jag glömde äta lunch nästan varje dag, vilket resulterat i att jag "slängt i mej nåt på vägen" hela tiden. Framåt mitten av veckan blev detta "något" alltmer onyttigt. När jag väl lagade mat så blev det snabbmat som pomme och kyckling, korvstroganoff osv. Tyvärr verkar det inte finnas nåt ljus i eländet under veckan som kommer heller. Stressen finns kvar men jag ska försöka äta lite bättre. Nåja, jag har nog ökat i vikt en aning. Om inte annat är jag mer uppsvullen i hela kroppen. Men vad sjutton nån vecka får man väl slarva tänker jag. Bara jag förbättrar mej sedan. Och det ska jag göra.


Resultat v 12;


cm; 0


promenad; 4½ h


träning; 0


Styrka; 45 min


Utmaning; Äta vegetariskt under två hela dagar. KLARAT: Det blev pasta med grön pastasås en dag och blomkål och broccolipaj den andra dagen. Ost och smör på smörgåsarna, lite yoghurt, keso och té under de vegetariska dagarna.


summa cm; -7cm på fyra veckor


Den kommande veckan ska bli bättre. Jag mår uppenbart dåligt av att inte äta ordentligt.

Inga kommentarer: