Translate

måndag 20 december 2010

Resultat v 14

Det börjar bli en fars det här, bortförklaringarnas afton liksom. Men, men. Vi kan väl konstatera att lussebak och pepparkaksbak inte är negativa för midjemåttet, dvs att midjan blir mindre. Istället har omfånget utökats en aning. Kanske beror det på att jag så sällan äter och när jag väl gör det så ökar jag ordentligt i vikt. Jag förväntar mej liknande resultat under kommande veckan, och kanske veckan efter också. En del efterrätter blir det runt jul och nyår. Vissa år är jag duktig och låter bli. Men i år känner jag för att få smaka även det. För Marcelos mamma gör fantastisk efterrätt som jag inte ens vet vad det är. Det har glasslikande konsistens men är inte det. Och tillsammans med massor av frukt och en klick glass blir det en delikatess. Det ÄR så mumsigt. Men det är ett par dagar kvar till jul. Så jag får vänta på det. Här hemma äter vi sällan efterrätt men jul är jul. Min pappa gillar det inte och vi brukar vara rätt så mätta och belåtna efter maten. När hungern väl börjar sätta in för andra gången så är det dags att åka och fira jul på den chilenska sidan och då gäller det att spara plats i magen. Men det var inte det vi skulle prata om här utan förra veckans träning och bantning. Jag har knappt tränat någonting. Och de promenader jag varit ute på har slutet med att jag tjattrat med grannarna en timme och gått en timme i sakta mak. Och de räknar jag ju inte. Så vi kallar den här veckan för en sämre vecka, men utmaningen var spännande och lyckad, så nåt var ju ändå bra.


Resultat v 13:


CM; + 1cm URK!


Promenad: 30 min


Träning: 0


Styrketräning: 30 min


Utmaning; Klarad. Att lyssna på kroppens signaler. Ett exempel på vad jag menar är när jag min vana trogen hivade upp ett gott äpple ur fruktlådan. Men det ville inte kroppen ha. Det var bara att lägga tillbaka och ta ett päron istället. Jag har även ätit fisk tre gånger denna vecka. Rött kött fick kroppen att fräsa och kyckling blev jag illamående bar på tanken. Fisk kändes bra och det blev lätta fiskrätter. Motionen fick också ett stoppskylt. På kvällarna var det inte kall luft som kroppen längtade efter, utan istället blev det vila och mys med barnen. Och istället för att dra ett träningspass så blev det lek i snön med hundarna.


Nu ser jag med spänning fram emot den nya utmaningen som tvingar min kropp att vifta på fläsket och få öronen att lystra.


SUMMA;- 6 cm på massor av veckor........

Inga kommentarer: