Translate

lördag 6 februari 2010

Spotify intresserad

Jag är ganska ny på all teknik och nymordigheter som facebook och blogg mm. Msn har jag aldrig ens testat. Personligen är jag dock lite stolt att jag nu försiktigt börjar gå in i den digitala världen. Jag börjar bli en rätt duktig användare av studerings platser som It´s learning och kan svänga ihop både bra power-points och hitta diverse matnyttigt som jag letar efter på nätet. Men nu har jag börjat bli nyfiken på spotify.



Jag är ingen direkt musikslukare, använder inte ipod eller äger ingen musikmobil. Jag lyssnar knappt på musik i bilen och har perioder då musiken inte strömmar ur högtalarna hemma i stereon heller. Problemet är att när jag köper en skiva så vill jag inte lyssna på alla låtar. Jag vill göra min egna "gott-och-blandat". Om jag har förståt saken rätt så kan man tanka ner musik till datorn och sedan bränna det till en skiva. Då kan jag ju välja vilka låtar jag vill! Det låter som min melodi, och lagligt dessutom! Så på tisdag ska jag ge grabbarna i klassen en hel del att skratta åt när de ska få instruera mej in i spotifys underbara värld. Har jag dessutom förstått det helt rätt så ska det kunna vara gratis???? Det låter nästan för bra för att vara sant. Och kostar det så lite som en hundring i månaden så kommer Marcelo ändå använda upp det till fullo, så då är det ingen förlust då heller. Jag känner mej en aning förväntansfull, ungefär som när jag lade upp ett konto på facebook....

Inga kommentarer: