Translate

söndag 28 februari 2010

Söndags sur

Vad är det med söndagar? Jag har märkt en viss tendens att jag blir sur på söndagarna, vill dra mej undan, slippa allt vad familjeliv heter och bara få vara i fred, eller få vara ensam med Bobbo eller gå och fika med en kompis. Jag vill inte vara huvudansvarig för mat, blöjbyten eller skadeblåsare. Jag skulle vilja ligga i min säng, käka praliner( sen när har jag ätit just praliner?) läsa en super bra bok. Eller krypa upp i Jonnas soffa och prata lite skit om livet och berätta hur bra just vi två är. Det är att ladda batterier!

Tonårs N har åkt hem till sin stad i södra Sverige, Lilla N har haft feber under natten men verkar må bra nu. Mitt kommande schema under de tre närmaste veckorna är horribelt ur dagis synpunkt. Från klockan sju på morgonen till fyra, fem på eftermiddagen. Hur ska någon av oss orka någonting? Det känns som vi kommer leva på snabbmat och leva på konflikter under väldigt lång tid framöver!

Idag är jag inte så positiv, som ni märker..... sur söndag!

Inga kommentarer: